Proč se zaměstnanci nechtějí vzdělávat?

Je důležité, aby organizace aktivně podporovaly vzdělávání zaměstnanců a vytvářely prostředí, které podněcuje jejich motivaci k učení.
Existuje několik důvodů, proč se zaměstnanci nemusí chtít aktivně vzdělávat a je důležité tyto důvody pochopit.

Vysvětlit zaměstnancům benefit vzdělání
Vzdělání má mnoho benefitů, jak pro jednotlivce, tak pro samotnou organizaci.
Hlavními výhodami, které je potřeba zaměstnancům „vysvětlit“ považujeme:

1. Rozvoj dovedností a znalostí, což umožňuje lépe plnit své pracovní povinnosti
2. Kariérní růst
3. Lepší platové ohodnocení
4. Inspirace a kreativita, které vzdělávání podněcuje

Je důležité se zaměstnanci o vzdělání mluvit, aktivně nabízet a podporovat je.

Strategii vzdělávání postavit na potřebách zaměstnanců
Když se zaměstnanci účastní vzdělávání, které je relevantní pro jejich pracovní roli a jejich osobní cíle, mají větší motivaci ke studiu a zapojení, cítí že vzdělání jim přinese konkrétní prospěch a pracují efektivněji.
Vzdělání na základě potřeb zaměstnanců může pomoci identifikovat oblasti, ve kterých jsou nedostatky. To umožňuje firmě lépe cílit své investice do samotného rozvoje.
Může se také zvýšit loajalita a snížit fluktuace, když zaměstnanci cítí, že jsou oceněni a je jim nabízeno to co potřebují.

Vzdělávejte zaměstnance v pracovní době
Vzdělávání v pracovní době umožňuje využít pracovní čas efektivně. Zaměstnanci pak nemusí obětovat svůj volný čas na něco, co je nakonec nemusí ani zajímat, navíc mohou nabité dovednosti ihned aplikovat v praxi.

Vždy se najde někdo „kdo jednoduše nemá zájem“
V každém kolektivu se najde někdo, kdo neprahne po vzdělání, ale i to je v pořádku. Pokud vidíme, že někdo zájem nemá a je i vyslovený, netlačme. Pakliže uvidí ostatní zaměstnance, může nakonec změnit svůj názor.
Celkově vzato vzdělávání je pro zaměstnance rozhodně benefit, který musíme umět prodat. Pak je to win-win pro obě strany.